הפקת סרט או הפקת סרטון - מה ההבדל?

צילום סרט עסקי

במשך עשרות שנים אנשים התרגלו לצפות בסרטים על מסך הקולנוע או בטלוויזיה בבית. אך עם התקדמות הטכנולוגיה ויצירת פלטפורמות רבות ומגוונות לצריכת תוכן. עקב כך נוצרו גם הסרטונים, שהם האחים הקטנים של הסרטים הגדולים. הפקת סרטונים אלו נועדים בעיקר להצגה לצופים שאין להם זמן לצפייה בסרטים ארוכים. כך הם נותנים מענה ללקוחות פוטנציאליים הנמצאים ברשתות החברתיות ופוגש את הצופה בטלפון הנייד שלו. מכאן שבגדול, ההבדל בין סרט לסרטון הוא אורך הסרט. 

אך תחת קטגוריה זו, של סרטונים לעסקים, ישנן לא מעט תתי קטגוריות. קטגוריות אלו ניתן לראות סרטונים עסקיים מסוגים שונים ומגוונים. סרטונים אלו נועדו לתת מענה לצרכים של עסקים גדולים או של חברות קטנות.

בסקירה הבאה תוכלו לקרוא ולצפות במספר דוגמאות לסרטונים עסקיים מקטגוריות שונות. כך אולי תמצאו את הסוג של הסרטון המתאים ביותר לעסק שלכם.

סרטון תדמית

רוצים לספר לעולם מי אתם? זהו הסרטון בשבילכם

זהו סרטון שמטרתו להציג את העסק שלכם, את העשייה שלו, את הגודל והעוצמה שלו ואת היחודייות של העסק או של העובדים בו. יש לקחת זאת בחשבון מכיוון שכשמדובר על הפקת סרטוני תדמית, חשוב להכיר היטב את העסק, את הסביבה העסקית בה הוא פועל, ואת המיצוב אותו רוצה בעל העסק ליצור.

סרטון הדרכה

למי שמעוניינים להשקיע בלימודים והעשרה

סרטון אשר נועד ללמד את הצופה בו משהו חדש. את זה נרצה לעשות כשניגש להפקת סרטוני הדרכה לשימוש חוץ ארגוני, כלומר סרט המיועד לצופים מחוץ לארגון. למשל לקוחות שנרצה ללמד אותם כיצד להשתמש במוצר אותו הם רכשו מאיתנו. בנוסף, הפקת סרטוני הדרכה יכולה גם להיות פנים ארגונית וליצור סרט הנועד להדריך ולהכשיר את העובדים שלנו, למשל לספר להם על שירות חדש אותו העסק מציע וכיצד הם יכולים לבצע שיחת מכירה אפקטיבית ללקוחת עבור אותו מוצר.

סרטון מציאות מדומה

הסרטון שיכניס אתכם לסרט

הפקת סרטוני מציאות מדומה או הפקת סרטוני 360 נועדה בעיקר להעביר את הצופה חוויה מקיפה בה הוא יכול לנוע בעצמו במרחב ולבחור בעצמו את כיוון הצפייה שלו. כך ניתן להציג צילומי 360 לאדריכלים ומתווכים, להצגת נכס מיוחד, לבנות סיור וירטואלי במוזיאון, או לשתול את הצופה בסצנה בה נדגים תרחיש מסוים המדגים לו תהליך או שירות אותו אנו מספקים.

סרטון לעסק

גם לעסקים קטנים

הפקת סרטונים לעסקים קטנים נועדה לסייע לבעל העסק על מנת ליצור קשר באופן שוטף עם לקוחותיו. כך הוא יכול לספר להם את הסיפור של העסק שלו עם סרטונים קצרים וממוקדים ברשתות החברתיות. ביום צילום אחד ניתן להפיק מספר סרטונים אותם בעל העסק יכול לשחרר לצפייה במהלך החודשים הבאים וכך לשמור על העסק היטב בתודעה של לקוחותיו.

סרטון לחברות

סרטון בחברה טובה

הפקת סרטון לחברות גדולות נועד לשרת את החברה כדי ליצור קשר עם הלקוחות והעובדים שלה. כך הם יכולים ליצור פנייה ייחודית לקהלים שונים. באמצעות סרטונים החברה יכולה להציג את המוצרים שלה בצורה קצרה וממוקדת על מנת להגדיל מכירות ואפילו לפרסם סרט לגיוס עובדים לחברה. בסרט זה למשל נראה את הווי החברה, נציג את התנאים מהם נהנים העובדים, ההישגים של החברה והשאיפות שלה לעתיד.

סרטוני אנימציה

ליצור עולמות חדשים

הפקת סרטון לחברות גדולות נועד לשרת את החברה כדי ליצור קשר עם הלקוחות והפקת סרטוני אנימציה לעסקים, נותן לעסקים כלים להדגים למשל מוצר בפיתוח, מוצר שהחברה מעוניינת להציג למשקיעים פוטנציאליים. בנוסף, ניתן להציג באמצעות סרטוני אנימציה גם תהליכים, גרפים והישגים של החברה או להציג מיתוג חדש. כך ניתן בעצם ליצור כל מה שהחזון של החברה שלכם רוצה להראות ללקוחות.

סרטון מוצר

פה המוצר הוא הכוכב

הפקת סרטון מוצר נועד לספר על המוצר שלכם, על היתרונות שלו, על היכולות הייחודיות שלו לעומת המוצרים האחרים הקיימים בשוק. לטובת כך, סרט מוצר יכול להיות אינפורמטיבי או הומוריסטי, רציני או קליל. כל זאת בהתאם לאופי שבו אתם כחברה תופסים ומעוניינים למצב את המוצר שלכם ואת החברה. אם המוצר שלכם חדשני, מעניק תועלת אמיתי ללקוח שלכם או מציג עיצוב מיוחד ופורץ דרך, הפקת סרט מוצר בוודאות תעזור לכם לקדם את המכירה שלו.

סרטון שיווקי

פרסומות לעסקים

הפקת סרטונים שיווקיים, לעומת הפקה של סרטוני מיתוג, נועדה לייצר מכירה בטווח המיידי. כך שמדובר בעצם בפרסומת. הצופה רואה למשל מוצר או שירות אותו אתם מעוניינים לקדם ובסיום הסרטון ניתנת לו האפשרות לממש רכישה של אותו מוצר או שירות. כלומר סרט כזה יהיה מלווה בהנעה לפעולה וימדד ביכולת שלו ליצור מכירות והכנסות מיידיות לחברה ולעסק. את הפרסומות האלו ניתן לאחר מכן לקדם בערוצי הטלוויזיה או במדיות החברתיות כמו גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק וכך להגיע לחשיפה גדולה ואיכותית ללקוחות הפוטנציאליים.

המלצה שלנו

התיעצו עם המומחים

רשימה זו מהווה חלק מהקטגוריות להפקה של סרטונים לעסקים ועם התקדמות הטכנולוגיה והדרישות נוספים עוד ועוד סוגים שונים של סרטונים. בעקבות זאת נשאלת השאלה, איך בוחרים את הסרטון הנכון עבורכם? איך יודעים אם אתם צריכים סרטון תדמית או סרטון שיווקי? איך ניתן לשלב בין הקטגוריות ולמשל ליצור סרט הדרכה באנימציה? או סרט מוצר ב-360?

אנשי שיווק ופרסום שעשו כבר מאות סרטים בעבר יוכלו לכוון אתכם לאפיק הנכון. בויז׳ן צברנו ניסיון עשיר של שנים רבות בהפקת סרטונים מכל הסוגים והקטגוריות. כך הפקנו סרטונים לחברות, סרטונים קצרים וסרטונים ארוכים, סרטונים ברמות הפקה שונות ובעלי מטרות מגוונות, להדרכה, לתדמית, למכירה ועוד. יחד נלמד את העסק שלכם והצרכים שלכם, נבין את הויז׳ן שלכם, נעזור ונכווין אתכם לסרט המושלם.

צרו קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן