סרט תדמית לחברה - שאלות ותשובות

סרט תדמית עסקי

להיות בחברה טובה – המשמעות של סרט תדמית לחברה שלך יכול להיות עצום. זו בעצם המדיה שבה הכי קל ומהיר להעביר מסר ללקוחות, לעובדים, למשקיעים ובעצם לכל מי שחשוב שישמע את מה שיש לך להגיד.

מה זה בעצם סרט תדמית?

סרטי תדמית לחברות נועדו להציג את החברה ולמצב אותה לפי התוכנית העסקית והשיווקית של העסק. לדוגמה, חברה רוצה להיתפס כרצינית ומכובדת? סרט התדמית יציג למשל פרזנטור מעונב וסצנות עסקיות וענייניות. החברה שלכם רוצה למצב עצמה כקלילה וצעירה? הסרט יהיה הומוריסטי יותר, יציג צבעוניות שמחה, להשתמש בפס קול מתאים למשל ועוד.

איך זה בעצם תורם לחברה שלי?

בהפקת סרטוני תדמית לחברות. לדוגמה חברות הייטק, תעשייה, או לחברות גדולות ולחברות קטנות, שמים דגש מיוחד על התדמית של החברה. כך ניתן להשתמש בסרטים אלו כדי לספר על את הסיפור של החברה. בנוסף ניתן ליצור חיבור רגשי בין הצופה למותג ולהדגים כיצד ערכי החברה באים לידי ביטוי בעשייה היומיומית שלה. כתוצאה מכך, כאשר לקוח רואה סרט תדמית עם ערכים אליהם הוא מתחבר כך עולה הרצון שלו לעשות עסקים עם החברה.

מה צריך לעשות כדי להפיק סרט תדמית גם לחברה שלי?

השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך הפקת סרטוני תדמית לחברות הוא שלב התחקיר. שלב זה עוזר לנו להבין באמת מה החברה רוצה להגיד על עצמה. למשל מה חשוב לחברה לקדם, אילו ערכים צריכים לבוא לביטוי בסרטון התדמית של החברה ועוד.

מה ההבדל בין סרט שיווקי לסרט תדמית?

סרט שיווקי או פרסומות, בעצם בא למכור מוצר או שירות ספציפי אותו החברה מעוניינת לקדם.  סרט תדמית לעומת זאת ״מוכר״ בעצם את החברה. לדוגמה, כאשר הלקוח צופה בסרט שיווק אנו מצפים ממנו שבסיום יקנה מוצר או ייצטרף לשירות שלנו. לעומת זאת בסרט תדמית המחשבה היא ארוכת טווח יותר. כלומר אנו רוצים להראות ללקוח שכדאי לו לעבוד איתנו, כדאי לו לשמוע על מגוון המוצרים שלנו, כדאי לו להיות חלק בדרך שלנו. בגלל זה ההבדל הוא מהותי.

כמה עולה סרטון תדמית לחברה?

לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית. זאת בגלל שכל חברה והדרישות שלה. ישנן חברות שירצו למשל להפיק סרט תדמית בתקציב נמוך יחסית וייתכן שסרט כזה מתאים להן מאוד. לעומתן, ישנן חברות שעל מנת לספר את הסיפור שלהם יצטרכו מספר ימי צילום. בנוסף לשימוש בטכנולוגיות צילום מתקדמות, שילוב אנימציה תלת מימדית, ליהוק שחקנים ופרזנטורים, הפקת פסקול מותאם וייחודי לחברה ועוד. כך שהתקציב לסרט יכול להיות גבוה מאוד או נמוך יחסית. כל זאת בהתאם לצרכי החברה.

כמה זמן אוכל להשתמש בסרט התדמית של החברה?

גם לשאלה זו התשובה תהיה תלויה בגורמים רבים. בגלל שגורמים אלו משפיעים על החברה שלך ועל השוק בו היא פועלת. ייתכן למשל והחברה נוטה פחות לשינויים תכופים והמסרים נשארים זהים לאורך זמן ארוך. במצב כזה מומלץ לרענן את הסרט התדמית אחת למספר שנים כדי שהוא יראה מעודכן וחדשני. לעומת זאת, בחברות הפועלות בשוק משתנה ודינמי, למשל חברות הייטק או סטארטאפים, נראה צורך לעדכן את סרט התדמי של החברה בתכיפות גדולה יותר. לפעמים אפילו מספר פעמים בשנה. זה לא אומר שצריך כל פעם להפיק סרט חדש. עם תכנון נכון ניתן להפיק סרטון תדמית הלוקח בחשבון גם שינויים עתידיים, כך שרענון שלו יהיה פשוט יחסית.

באיזה שפה כדאי שסרט התדמית של החברה שלנו יהיה?

תלוי בשוק בו החברה פועלת, בלקוחות של החברה ובשפת האם של הצופים בסרט. עם זאת, כלל אצבע הוא שחברה בינלאומית תפיק את סרט התדמית שלה באנגלית. כאשר בפנייה לשוק המקומי ניתן להוסיף כתוביות בעברית לסרט, או ליצור גרסה נפרדת בעברית מלאה, הכוללת כל כל הכותרות, שפת הדוברים המצולמים והקריינות.

בפנייה בלעדית לשוק הישראלי, לעומת זאת, מומלץ ליצור סרט דובר עברית, במיוחד אם הדוברים בסרט אינם דוברים אנגלית כשפת אם.

כמו כן, במידה והסרט מיועד לשווקים ספציפיים, למשל לקהל צופים דובר ספרדית, ניצור גרסה מותאמת לקהל זהת אם מדובר בקהל דובר רוסית נייצר את סרט התדמית ברוסית וכן הלאה. בכל שפה על פני כדור הארץ.

איפה סרט התדמית שלנו יוקרן?

במידה והוחלט שאת הסרטון העסקי שלך ילווה קריין, זה השלב בו נקליט את הקריינות על ידי קריין או קריינית מקצועיים.

איך בוחרים חברה שתפיק את סרטון התדמית של החברה שלכם?

סרט תדמית לחברה מצריך עבודה אינטנסיבית ואנטימית של נציגי החברה ומפיק הסרט. בגלל זה חשוב קודם כל לבחור באנשים מקצוע איתם נוצר לך חיבור ברמה האישית. בנוסף, הדבר השני אותו מומלץ לבחון זה הניסיון של החברה בעבודה עם חברות אחרות וביצירת סרטים שונים ומגוונים ככל הניתן.

למה ויז׳ן?

בוויז׳ן הלקוחת נהנים מניסיון רב שנים בהקפת מאות סרטי תדמית לחברות, ממקצועיות בלתי מתפשרת בנוגד איכות הסרט ותהליך ההפקה, ומשיתוף פעולה הדוק בין הלקוח וצוות ההפקה. שיתוף פעולה המתבטא ביצירת סרטי תדמית חכמים ומותאמים היטב לצרכי העסק. סרטי תדמית כאלו שבאמת ישפיעו על תדמית החברה שלך ויעזרו למצב אותה כמובילה בתחומה.

צרו קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן