סרט תדמית - קווים לדמותו

אולפן צילומים בחולון סטודיו VISION

״אני צריך סרט תדמית איכותי״

״בא לי סרטון תדמית שבסיום שלו יגידו: וואו!״

״אני מעוניין בסרטון תדמית שימחיש את העוצמה של החברה שלנו״

״לא יודע מה זה, אבל אני צריך סרטון תדמית״

אנחנו בויז׳ן נתקלים במשפטים מהסוג הזה על בסיס יומיומי. לדוגמה, פעמים רבות אנשים אומרים את צמד המילים ״סרט תדמית״ מבלי להבין מה בדיוק זה אומר. לא רק ברמה הסמנטית, אלה גם ברמה הפרקטית. כי בסופו של דבר לשם מה התכנסנו כאן אם לא כדי לתרגם השקעה לרווח?

מהי תדמית בכלל? איך מגדירים אותה?

לפי ויקיפדיה תדמית: תדמית היא דימוי, דמות אדם או ארגון המצטיירת בעיני אחר, או הרושם שאדם עושה על המתבונן בו.

בנוסף, לפי מילון אבניאון תדמית: ההתרשמות הכללית של הציבור מיחיד או מארגון לגבי אופיו הכללי או המוניטין שלו.

בקיצור – תדמית זה איך שאנחנו נראים או מצטיירים בעיני מישהו אחר, בין אם אנו אדם יחיד ופרטי ובין אם אנחנו ארגון גדול ממדים.

אז אחרי שקראנו את ההגדרות היבשות של ״תדמית״, בואו נעשה רגע סדר ונגדיר מהו סרט תדמית הלכה למעשה. כלומר מה מטרתו, איזו תועלת הוא יכול להביא לעסק, איך נראה תהליך ההפקה של סרט כזה על כל מורכבויותיו, לאיזה דברים יש לשים לב, ממה כדאי להתעלם ועל מה יש לשים דגש. ניתן לכם הצצה קטנה אל מאחורי הקלעים של הפקת סרט כזה.

רק בקשה קטנה: לאחר שתבינו לעומק את השלבים שיש לעבור כדי להפיק סרט איכותי, מדוייק ואפקטיבי, את כל הדברים שיש לקחת בחשבון, ואת כל הפרטים הרבים שיש לשים לב אליהם, עשו טובה – אל תיבהלו! בדיוק לשם כך קיימת ויז׳ן.

אנחנו בויז׳ן אוהבים לתת ללקוחות שלנו ראש שקט ולהוציא אותם עם סרט מותאם אישית, מבלי להפריע להמשך שגרת העבודה שלהם. בגלל שסרט הוא כלי חשוב ואפילו הכרחי על מנת להיות נוכחים בזירה המרכזית ביותר היום, מבחינה עסקית: זירת האינטרנט.

סרט דמית - חלון הראווה הדיגיטלי שלכם

דמיינו שאתם הולכים לקניות בקניון. אתם מסתובבים במעברים בין החנויות השונות ומסתכלים בחלונות הראווה שם נשקפים לכם המוצרים או השירותים שאותם עסקים מציעים לכם.
בחנויות המוכרות מוצרים למשל, בחלק הקדמי של החנות על פי רוב יהיה חלון ראווה רחב ומעוצב. כך תוכלו לראות את המוצרים השונים שהחנות מציעה למכירה. בחנות נעליים מסודרות נעליים שונות על מדפים. חנות מחשבים למשל תציג את הגאדג׳טים החדשים שיצאו לשוק. בנוסף, חנות אביזרים לבית תציג כלי מטבח ונוי. חנות לטיפוח תראה בשמים מגוונים ותכשירי איפור. כאשר חנות צעצועים תשים את המשחקים המגניבים ביותר כדי למשוך את עיני הילדים וחנות בגדים תשים בובות הלבושות במיטב בגדי הקולקציה האחרונה. כך עוד ועוד.

בנוסף סביר שיהיו גם שלטים המודיעים על מבצעים ״קנו 2-קבלו 3״. או אולי הנחות ״50% הנחה בקנייה מעל 600₪ ממגוון מוצרי החנות״. שעות הפתיחה של החנות ולפעמים בעת הצורך, אפילו מודעת דרושים. בגלל זה בוודאות יצא לכם להיתקל פעם במשהו כזה: ״חבר׳ה צעירים, אחרי צבא, עם מוטיבציה גבוהה לעבודה במשמרות״.

בחנויות המוכרות שירותים כגון מכון יופי, מספרה או אפילו קופת חולים למשל, סביר שתיתקלו שהחלונות נראים קצת שונה. מכון יופי יציג את מגוון הטיפולים המוצעים, מספרה תיתן הצצה לחלל הפנימי שם תראו לקוחות יושבים בזמן שהספרים מעצבים את שיערם ובקופת חולים תמצאו הכוונה לרופאים המומחים או לבית המרקחת.

ישנן כמובן עסקים שמשלבים שירותים עם מכירה של מוצרים כגון חנות אופטיקה, סוכנות נסיעות, מסעדות ובתי קפה או אפילו מעבדת תיקונים המציעה גם מכירה של מכשירי טלפון. חנויות כאלה יציגו את מוצריהן ובנוסף גם שלטים או מסכים בהם יהיו כתובים השירותים השונים שהחנות מציעה.

מספיק לכם מבט אחד חטוף בחלון הראווה על מנת להבין מה השירותים או המוצרים הנמכרים בחנות, האם זו רשת או חנות בוטיק, אם היא חנות יוקרה או חנות עממית ועוד.

המרחב הדיגיטלי

אבל רוב החברות והעסקים אינם נמצאים כלל בקניונים. חברות הייטק רבות מוקמות במגדלים גבוהים במרכזי הערים, סטארטאפים לרוב מוצאים את מקומם בהאבים ובחללי עבודה משותפים, בתי מלאכה ומפעלי ייצור נמצאים באזורי התעשייה, עורכי דין ורואי חשבון נמצאים במשרדים שונים ולעיתים אף עובדים מביתם הפרטי.

איך אותם חברות ועסקים יחשפו את עצמם ללקוחות פוטנציאליים? כיצד הם יציגו בפני הציבור הרחב את השירותים או המוצרים אותם הם מציעים? איך הם יכולים ליצור נוכחות ויזואלית אם הם נמצאים במקומות אליהם אף לקוח לא מגיע?

בדיוק לשם כך קיים סרט התדמית.

להגיע לאיפה שהלקוחות שלכם נמצאים

סרט תדמית מהווה אם כן, מעין חלון ראווה לעסקים, לחברות ולארגונים שונים. על פי רוב הסרט יציג  את מטרת העסק, פועלה של החברה, יעדיו של הארגון, המוצרים או השירותים אותם הם מציעים, האנשים העובדים בהם, מיקום המשרדים או המפעלים של החברות או העסקים, הערך המוסף שהחברה נותנת ללקוחותיה, הטכנולוגיה שהיא מחזיקה, השיטה בה היא משתמשת ועוד ועוד.

חשוב לציין שאין מתכון אחיד להפקת סרט תדמיתי. כל חברה או עסק ומה שמתאים לו. יש לדוגמא חברות  המספקות שירותים שירצו לתת דגש חזק יותר על האנשים העובדים בהן ועל חברי ההנהלה. ישנן חברות המייצרות מוצרים שישימו את הפרודקט שלהם במרכז. ניתן לראות אפילו עסקים שיעדיפו לשים בקדמת הבמה דווקא את הטכנולוגיה שברשותן. כל מקרה לגופו, כל חברה וחליפתה.

כמו שאמרנו, הפקת סרט תדמית היא תהליך עמוק וארוך, הדורש מחשבה רבה, תשומת לב לפרטים וכמובן עבודה מסודרת ומאורגנת. נעבור על מספר שלבים חשבים בתהליך ההפקה.

איך אותם חברות ועסקים יחשפו את עצמם ללקוחות פוטנציאליים? כיצד הם יציגו בפני הציבור הרחב את השירותים או המוצרים אותם הם מציעים? איך הם יכולים ליצור נוכחות ויזואלית אם הם נמצאים במקומות אליהם אף לקוח לא מגיע?

בדיוק לשם כך קיים סרט התדמית.

צרו קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן