פרה-פרודקשן לסרט תדמית (או: ויז׳ן במזל תאומים)

אולפן צילומים בחולון

כשמפיקים סרט תדמית, השלב הזה הוא אולי הפחות מעניין וכיפי אבל חשוב וקריטי ביותר. עכשיו יש תסריט ביד ואנחנו יודעים בדיוק מה יופיע ובאיזה שלב בסרט. בנוסף, מי יצולם והיכן, ומי ידבר על מה. אבל איך כל זה יתבצע בלי תאום מלא בין כל הנוגעים בדבר?

ויז׳ן יעברו עם הלקוח על כל הצרכים ההפקתיים הדרושים ליום הצילומים. ישנו מספר פעולות חשובות שיש לבצע בשלב זה של ההפקה.

תכל׳ס - מה עושים לקראת הפקת סרט תדמית?

סיור לוקייישן לסרט תדמית

צוות ההפקה של ויז׳ן ייצא לסיורי שטח בלוקיישנים השונים המיועדים לצילום. זאת על מנת לוודא את התאמתם לצילום המתוכנן. הצוות יבדוק את התאמת השטח דה פאקטו לצילומים שמתוכננים להתקיים בו. למשל אם אנחנו מתכוננים לצילומים עבור חברת נדל״ן גדולה. ייתכן ותיכננו בשלב התסריט לצלם בניין מכיוון מזרח על מנת שיראו את הים ברקע שלו. לשם כך כדאי לוודא שאין בניינים נוספים בזווית הצילום הרצויה. דבר זה עלול להפריע או לא לאפשר את הצילום הרצוי. הצוות יבדוק זוויות צילום אפשריות נוספות וייערך מראש עם פתרונות לסיטואציה.

בנוסף, יאתר הצוות של ויז׳ן מכשולים או אתגרים שעלולים לצוץ במהלך יום הצילום. למשל, נניח שבשלב התסריט, תוכנן ראיון שטח עם אחד מסמנכ״לי חברת הנדל״ן. הסמנכ״ל מהדוגמא לעיל, שאמור היה להתקיים  בשטחו של בניין. אותו שטח אשר מהווה מקור לגאווה עבור אותה חברה. צוות הסיור יגיע לשטח ויגלה שבמרחק קטן מבניין זה מתחיל תהליך בניה של בניין אחר. דבר זה עלול ליצור בעיות סאונד רציניות ולהכשיל את מהלך הראיון. לכן, הצוות ירים את הדגל בפני הלקוח ובפני מחלקת ההפקה של ויז׳ן על מנת למצוא פתרונות מראש. פתרונות כגון שימוש בציוד מסוג מסויים המונע רעשים, שינוי שעת הראיון לשעה בה לא מתבצעות עבודות בבניין הסמוך. במקרים קיצוניים אף להחלפת מיקום הראיון.

שורה תחתונה – הצוות של ויז׳ן יעשה את כל ההכנות המוקדמות הנדרשות על מנת לאפשר יום צילומים מוצלח ופרודוקטיבי.

מה הלו״ז?

כגודל החברה - כך גודל האתגר להפקת סרט התדמית

בעסקים זעירים של One-Man-Show או לכל היותר שלושה או ארבעה עובדים, התאומים הנחוצים יהיו על פי רוב קשורים בוידוא פניות של לוקיישן מסויים או לכל היותר לוחות הזמנים של לקוח שצריך להציג משהו לטובת סרט התדמית.

בחברות קטנות המעסיקות עד 20 עובדים, עבודת התאום קצת מורכבת יותר, ודורשת תכנון מראש של הנוכחים בצילום. אם מצלמים לדוגמא במהלך חודשי הקיץ, יש לקבוע את הצילומים כך שלא ייפלו על חופשות לחו״ל, ואם מצלמים בחודשי החורף יש להיערך מראש עם אלטרנטיבות למקרה שאנשים נשארים עם ילדיהם החולים בבית.

בחברות בינוניות המעסיקות עד כמאה עובדים, עבודת התאום נעשית מורכבת יותר ודורשת פעמים רבות מעורבות של נציג מטעם החברה שיגשר בין צוות ההפקה של ויז׳ן למנהלים הזוטרים ולגורמים נוספים בחברה המיועדים לקחת חלק בצילומים.

כאשר מדובר בחברות גדולות לעומת זאת, תאום נכון עם גורמים רלוונטיים בחברה ועם המחלקות השונות הוא קריטי. יש לוודא שהאנשים שצריכים להצטלם אכן יהיו בעבודה באותו יום, לבדוק שיש סנכרון מלא בין החטיבות השונות כדי שלא יהיה מצב שבמקום שצריך לצלם בו ישנה ספירת מלאי באותו היום, אם מנהל מסויים צריך להצטלם במשותף עם מנהל אחר יש לבדוק שאין להם אילוצים שיכולים להשפיע על כך ועוד בלת״מים אפשריים שניתן בקלות לפתור באמצעות תאום מלא בין כל הנוגעים בדבר.

ויז׳ן דואגת שכל הקצוות ייסגרו וכל החוטים ייקשרו כך שיום הצילום יוכל להתקיים על הצד הטוב ביותר.

ירח במזל תאומים

זימון מצולמים

לקראת הצילומים, בעיקר כאלה המשלבים מספר מצולמים גדול, יש להוציא זימונים מפורטים. זאת על מנת שיום הצילומים יוכל להתנהל בצורה רגועה ואפקטיבית. כל מצולם צריך לדעת איפה הוא צריך להיות ומתי, מה עליו ללבוש או לחלופין מה אסור לו ללבוש בשום פנים ואופן (מצלמות לא אוהבות חולצות פסים, למשל). כך יפורט גם איך עליו להתכונן או מה עליו להכין עבור הצילום ועוד כהנה וכהנה.

לאחר שפרטנו לפרטי פרטים את כל המערך ההפקתי הנדרש, ישלחו ויז׳ן ללקוח את הברייקדאון. זהו בעצם הלא הוא הלו״ז המלא של יום הצילומים.

עושים ברייקדאון כדי להימנע מ-Breakdown

הברייקדאון הוא שלב חשוב נוסף במערך ההפקתי. נדבך נוסף בשרשרת ההכנות לקראת הצילומים, שתפקידו לשים את כל התאומים והסנכרונים שעשינו בטבלה אחת גדולה. כך נוצר מסמך המוביל את יום ההפקה.

כאן יפורטו כל האלמנטים החשובים בתפעול יום הצילום. לדוגמה הלוקיישנים בהם יצולם הסרט,  מתי יהיה על המצולמים להגיע לצילומים, מי צריך להיכנס לאיפור ומתי. בנוסף יפורט מה הפעולות שעל המצולם לעשות בזמן הצילום, באיזו שעה מתחילים לצלם בלוקיישן כזה או אחר. בהמשך לכך יפורטו האביזרים או התלבושות הנחוצים לסצנה מסויימת, אילו הכנות יש לבצע בעוד מועד באתרי הצילום ועוד.

משתנים רבים מרכיבים את הטבלה הזו, אשר נמצאת בידיו של הלקוח כמו גם בידי מנהל סט הצילומים של ויז׳ן. היא תהיה מפורטת עד לרמה של מתי נצא להפסקת בוקר קצרה, איפה נאכל את ארוחת הצהריים במהלך יום הצילומים, ומתי נשתה לחיים בסיום יום ההפקה.

המטרה העיקרית היא שבסוף שלב זה יהיה ניתן לצאת לשלב הבא, בראש שקט ולאפשר ליום הצילומים לעבור עם מינימום בלת״מים ומקסימום צילומים איכותיים – כי תכלס, למה התכנסנו אם לא כדי לצלם?

צרו קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן