צילום סרט תדמית (או, שקט מצלמים פה!)

צילומים בסטודיו VISION

אז יש לנו תסריט מנצח, מקורי, מעניין, מדוייק, מהוקצע ומהודק ועוד סופרלטיבים בשפע. מה עכשיו? הגיע הזמן ללחוץ רקורד ולהתחיל לגרום לכל הפלא הזה לקרות עם צילום סרט תדמית!

יום ההפקה - מתחילים

מה זה אומר בעצם?

ביום ההפקה אנחנו מוציאים לפועל הלכה למעשה את כל הדברים עליהם עמלנו בשלב התחקיר, קריאייטיב והתסריט.

ישנם סוגים רבים ומגוונים של ימי הפקה. יש למשל הפקות שמתקיימות בלוקיישן בו נמצא הלקוח. אלו הפקות שיכולות להתקיים לדוגמה במשרדי החברה, במפעל ייצור, במרחב ציבורי ולפעמים גם במיקום של לקוח שרכש מוצר מסויים אותו אנחנו רוצים להציג. בנוסף, ישנן למשל הפקות המתקיימות בסטודיו של ויז׳ן או באולפני צילום אחרים, משיקולים שונים שעלו בשלב התחקיר. כמובן שיש ימי צילום שמשלבים בין לוקיישנים שונים. כך קורה לא פעם בהפקה של ויז׳ן שהפקה מתחילה במפעל גדול באזור תעשייה, משם עוברת ההפקה למספר שעות צילום בסטודיו ולאחר מכן מסיימים את היום במשרדו של המנכ״ל או של לקוח בכיר.

איך מתחיל יום צילום סרט תדמית?

בבוקר יום ההפקה, צוות ההקמה של ויז׳ן יגיע לשטח כשעה לפני תחילת הלו״ז ויכין את השטח לקראת הצילומים. הצוות יכלול בדרך כלל מפיק, במאי, צלם, עוזר צלם, תאורן, סאונדמן ומאפרת. אלו הם למעשה מי שמקים את סט הצילומים, וידאגו שהכל עומד במקום ומוכן לתחילת הצילומים. אחר כך, כמובן שעל הדרך הם גם ינשנשו איזה כריך או ארוחת בוקר קלה. אחרי הכל, גם הצלם צועד על קיבתו…

ישנה חשיבות גבוהה להיערכות הזו כיוון שהכנה מוקדמת לעיתים רבות פותרת מראש בעיות רבות, חוסכת זמן יקר במהלך הצילומים ומאפשרת זרימה חלקה של יום הצילום. בגלל זה הם יעבדו על הכנת האזור המצולם לקראת הצילומים, יבדקו שהלוקיישן נקי ומסודר, יוודאו שכל האביזרים הדרושים זמינים ומוכנים לצילום, יעמידו את המצלמה ויחברו את כל הציוד ההיקפי אליה, ימצאו את הזוויות הנכונות לצילום, יבחנו אם ישנם אילוצי תאורה כלשהם ויפעלו בהתאם בהעמדת הפנסים, יכינו את ציוד הסאונד ויעשו עוד שלל פעולות של הכנה מקדימה על מנת להתחיל את הצילומים עם מינימום עיכובים.

הקמות

מה קורה בינתיים?

בזמן שהצוות עסוק בהקמת סט הצילומים, המאפרת שלנו תתחיל במקביל באיפור המצולמים והכנתם לקראת הצילומים. זה גם הזמן של הבמאי שלנו לדבר איתם קצת, להקליל את האווירה ולשחרר אותם מהלחץ שמלווה פמים רבות אנשים שלא רגילים להצטלם.

בויז׳ן מאמינים שיום צילומים שעובר באווירה נעימה ומהנה בא לידי ביטוי גם בסרט הסופי. ככה שגם אם אנחנו למשל על סט של סרט תדמית מעונב ורציני, הגישה צריכה להיות קלילה ונעימה. יש אנשים שחשים חוסר נוחות בנוכחות מצלמות ומרגישים לחוצים והתפקיד שלנו הוא להביא אותם למצב שהם נינוחים וטבעיים. אנחנו מקפידים להביא איתנו שפע של אנרגיות והומור כדי ליצור סביבה נוחה ונינוחה.

איך הכל ממשיך?

הברייקדאון הוא למעשה המדריך הראשי ביום ההפקה שלנו. כמובן שיהיו בלת״מים והתקלות, אך מניסיוננו העשיר בהפקות, למדנו עם הזמן להקציב את הזמן הזה כחלק אינטגרלי מלוח הזמנים על מנת לא למצוא את עצמנו עדיין מצלמים ב21:30 בלילה. ובכלל, כשעוקבים אחרי הוראות הברייקדאון, הוא בדרך כלל לא יכזיב.

לפני תחילת כל צילום עוזר הבמאי (שהוא בתכלס מנהל הסט) יבקש מכל הנוכחים להיות בשקט ולהעביר טלפונים למצב שקט. גם אם אין ראיון או דיבור כלשהו במהלך הצילום, חשוב לשמור על שקט וריכוז על מנת לדעת בוודאות שמה שדיברנו עליו בשלבי התסריט אכן יוצא לפועל.

פעמים רבות, כאשר מצלמים סצנה אחת, הצוות של ויז׳ן מתפצל. הבמאי, הצלם והסאונדמן לדוגמא, יעבדו על הסצנה המצולמת, וצוות התאורה והמאפרת ילכו להכין את הלוקיישן ולאפר את המצולמים הבאים. לדוגמא, בזמן שאחד ממנהלי המפעל עומד ליד פס ייצור ומספר על המחלקה שהוא אחראי עליה, צוות התאורה והמאפרת יעלו למשרדי המנכ״ל ויתארגנו לקראת הסצנה הבאה.

יעילות במהלך הצילומים, לא רק חוסכת זמן ומקדמת את יום הצילום. חשוב מכך, מניסיוננו למדנו שהיא גם גורמת לכך שהתוצאות יהיו טובות יותר.

לסיום

איך מסתיים יום צילום סרט תדמית?

לאחר שאספנו את כל חומרי הגלם שתיכננו, צוות הקיפול של ויז׳ן (שבתכלס הוא אותו צוות של ההקמה, זה סתם נשמע יותר טוב) יעבור על כל הלוקיישנים ויוודא החזרתם למצבם הקודם ושלא נשכח ציוד או חלילה מצולם בשטח.

יש מקרים בהם הכל רץ חלק מדי, אם אפשר בכלל להגיד כך, ונשאר זמן עודף. בשלב הזה ייתכן ויחליט הבמאי שהוא רוצה לאסוף עוד מספר שוטים או לצלם סצנה מסויימת שוב כדי לדייק אותה. כמובן שניתן גם לקפל וללכת הביתה, אבל בדרך כלל אם יש זמן שמתפנה זה תמיד טוב להרחיב את חומר הגלם, אפילו מעבר למתוכנן, כדי לאפשר אפילו עוד יותר גמישות בחדר העריכה.

איך הכל מסתכם?

יום צילום הוא יום כיפי ומהנה אך גם ארוך וצפוף. הוא מלא באתגרים והפתעות, ולדעתנו יש לו גם ערך מוסף. הוא לא רק בא כדי להביא צילומים יפים ואיכותיים לטובת הסרט, אלא גם תורם להגברת השייכות הארגונית והגאווה בקרב עובדי ומנהלי החברה.

לכן, חשוב להגיע ליום הזה עם גישה חיובית, הרבה גמישות, מוכנות לבלת״מים וערימות של סבלנות. בסוף היום מקובל גם לעשות איזו פריסה קטנה ולהרים כוסית כדי לצאת לשלב הבא עם אנרגיות טובות. חדר העריכה במתחם של ויז׳ן ערוך ומוכן לתחילת עבודה.

צרו קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן