קריאייטיב (או: איך עושים סרט תדמית מעניין)

קריאייטיב מנצח

כמה שאנחנו אוהבים את השלב הזה! בשונה מהאספרסו של שלב התחקיר הרציני – העבודה עכשיו דורשת הרבה משאבים יצירתיים ופורצי מחשבה. בדיוק בגלל זה אפשר לצאת לדרך עם איזה כוסית קטנה לפתיחת הצ׳קרות הקריאייטיביות ולהתחיל להבין איך עושים סרט תדמית מעניין שיביא לקוחות.

חשוב להזכיר שוב – כל סרט תדמיתי מטופל באופן פרטני ומקבל יחס אישי. זה לא פס ייצור. בגלל זה, אין שטאנץ קבוע או נוסחה מסויימת שלפיה ניתן ללכת. גם כאן, כמו בדוגמא עם חלון הראווה, אף עסק או ארגון לא רוצה להידמות לאף עסק אחר. וכמובן שלא נרצה לדמות למתחרים. המטרה של כולם היא למשוך את עיני הלקוחות הפוטנציאליים ולהיות מצד אחד אטרקטיביים מאוד. אך מצד השני קריאייטיביים בטירוף – או בקיצור אטרק-ריאיי-טיביים

אפקטיבי, אטרקטיבי וקריאייטיבי יוצאים לסרט

מה הסרט שלכם?

״אנחנו צריכים סרט שיביא לנו את הלקוחות שאנחנו מחפשים״ הוא משפט שאנחנו בויז׳ן שומעים על בסיס יומיומי. על פי רוב, בעלי עסקים וחברות יודעים טוב מאוד מי הלקוחות שהם מחפשים אבל לא יודעים באיזה אופן לגשת אליהם ובאיזו דרך להניע אותם לפעולה. כך שבדרך כלל נדרשת עבודה על מנת להבין איזה סגנון של סרט ידבר אל קהל היעד שלהם בצורה הכי טובה.

לאחר שבשלב התחקיר נכנסנו לעובי הקורה של החברה והבנו אותה לעומק הגיע זמן הצופים. אנחנו מתחילים לחשוב באיזו דרך כדאי לפנות לקהל הצופים בסרט.

איך עושים את זה?

מה ימשוך את עיניהם? מה יניע אותם לפעולה? גם כאן, ניחשתם נכון, יגיעו שאלות והתלבטויות רבות. בגלל שחשוב לנו להבין לעומק את העסק נשאל שאלות רבות. נשאל למשל באיזה סגנון יהיה הסרט? קצר ותמציתי או ארוך ומקיף? מה השפה הויזואלית בה נכון להשתמש? וידאו, אנימציה או אולי שילוב של שניהם? האם יוביל את הסרט קריין מקצועי או דווקא מנכ״ל החברה? סרט קצבי ומהיר או רגוע ואיטי? סרט עם קריצות הומוריסטיות או סרט מעונב ורציני?

בזמן שהלקוחות שלנו עסוקים בעבודתם או אולי בכלל נמצאים בחופשה במלדיביים עם קוקטייל ומשקפי שמש, בחדר הישיבות של ויז׳ן כוסות הצ׳ייסרים נערמות לצד כוסות האספרסו (בכל זאת חייבים להישאר מפוקסים), ועשן קריאייטיבי מיתמר מעל אזור התעשייה בחולון. מה שקורה בחדר הזה לא ניתן לספר, בעיקר כיוון שבכל פעם קורה משהו אחר…

יצירתיות מול פרקטיקה - סודות מחדר הקריאייטיב של ויז׳ן

בקליפת אגוז

אם בכל זאת לחשוף קצת משיטת העבודה, רק לשם סקרנותכם, אז צוות הקריאייטיב של ויז׳ן עובר על הנתונים שנאספו תוך מתן דגש על קהל היעד של הסרט. מה נכון לקהל הזה לראות. סביר שלקהל יעד של פאב, המציע מגוון ברזים של בירות מהחבית וצפייה במסך ענק במשחקי כדורגל או כדורסל חשובים, נפנה באמצעות סרטון תזזיתי. כלומר סרט שינסה לתת טעימה מרוח המקום והאווירה המתקיימת בו, עם סדרת שוטים קצרים ומהירים, מוזיקה קצבית ומקפיצה, וסגנון ויזואלי מהבהב ומרענן. לקהל היעד של חברת נדל״ן לעומת זאת, סביר שנכוון לסרט שיציג את המשרדים המרשימים בקומות העליונות של גורד שחקים בלב תל אביב עם נוף מרהיב לים, אולי נשלב ראיון עם מספר לקוחות גדולים ומפורסמים שחוו סיפורי הצלחה בעזרתה של הפירמה, נכניס צילומי רחפן מרהיבים של מספר פרויקטים מרשימים או נספר על ההיסטוריה המרתקת שלה.

כמובן שלאחר שנבין מה הסגנון, צריך לפצח את הקונספט הנכון שיתאים כמו חליפה למהות אותה מנסה החברה להציג. זהו פיצוח לא פשוט – קליפת אגוז אמרנו?

קונספטים קונספטואליים

קונספט לסרט הוא למעשה השלד של הסרט. לצורך כך הוא יכיל מספר שורות תמציתיות, אשר יעבירו את רוח הסרט והסגנון שלו. בנוסף, יש פעמים שהוא ילווה בתמונות או סרטונים להמחשה לנוחותו של הלקוח ולעיתים ישולב עם דוגמאות או שרטוטים כדי שהלקוח, שאינו בקי בעולם הקולנוע והשיווק, יבין בדיוק מה מהותו ומה משמעותו.

בדרך כלל יהיו הקונספטים שונים מהותית אחד מהשני ויאפשרו ללקוח לקחת את ההחלטה באיזו דרך הוא רוצה ללכת. כך שלמשל קונספט אחד יכול להיות קליל ולשלב אנימציה ואפקטים. לעומתו, קונספט אחר יכול להיות עמוק ורציני ולשלב ראיונות עם גורמים מובילים בחברה. בנוסף אולי נבחן קונספט היכול לשלב טאלנט (שחקן או דמות מוכרת) או פרזנטור שיציג את החברה בפני הלקוחות הפוטנציאליים.

סוף מעשה במחשבה קריאייטיבית

והקונספט הנבחר הוא...

בסופו של השלב הזה, צוות הקריאייטיב של ויז׳ן עולה עם שניים או שלושה קונספטים חמים ועסיסיים מהם ניצור עבור הלקוח סרט תדמית מעניין. את הקונספטים הללו מוגשים ללקוח במהלך פגישה נוספת, בין אם פיזית או וירטואלית. במהלך פגישה זו יוצגו הקונספטים בפני הלקוח בצורה כזו שתוכל להמחיש ללקוח את האווירה ואת המהלך הכללי של הסרט. על מנת שיוכל לבחור את הקונספט הנכון עבורו, חשוב לנו שהלקוח יצליח לחוות את חוויית הסרט כאילו הוא צופה בו, אפילו שמדובר רק על קונספט ראשוני. עקב כך ישנה חשיבות רבה לשלב הזה, היות ועל פי רוב הלקוח לא מגיע עם רקע מעולם הוידאו ואין לו את המסוגלות לדמיין מהלך או אווירה של סרט מתוך קונספט של מספר מילים.

בתום הפגישה צוות ויז׳ן ישלח את הלקוח לעשות את החושבים שלו בטרם יבחר את הקונספט. חברות רבות אוהבות לערב גורמים שונים מתוך החברה בשלב זה. זאת בגלל שלעיתים מנהל שאחראי על פס הייצור בחברה יכול לעיתים לתת אינפוטים חשובים שסמנכ״לית השיווק לא תחשוב עליהם. כמו גם מנהלת קשרי לקוחות העשויה לתת זווית מסויימת בנוגע לסרט, שמנהל משאבי האנוש לא יהיה ער לה.

כל סוף - הוא התחלה של סרט חדש

לאחר מספר ימים, ולאחר שנעשו ההתייעצויות הפנימיות בחברה, יחזור נציג מטעם החברה עם החלטה בעניין הקונספטים. לעיתים הלקוח יבחר בקונספט אחד שקסם לו ונראה לו נכון עבור המטרה שהוא הגדיר, לעיתים הוא יבחר בשילוב בין שני קונספטים קיימים ויבקש לקחת רעיון מסויים מאחד ולשלב אותו בקונספט אחר, ויש כמובן מקרים (נדירים) בהם הוא אף עשוי לבקש לצאת לסבב קריאייטיב חדש.

ויז׳ן לא ישחררו עד שיעלו עם קונספט מושלם שיישב בול על צרכי הלקוח וישרת אותו בצורה הטובה ביותר.

צרו קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן