תחקיר לסרט תדמית עסקי (או: מי אתם בכלל?)

תחקיר לסרט תדמית

בהפקת סרט תדמית עבור עסק, חברה או ארגון, לפני הכל צריך להכיר. להכיר לעומק. כך מייצרים תחקיר לסרט תדמית עסקי. כדי להפיק סרט אפקטיבי שיעשה את האימפקט הרצוי על מי שצופה בו ויצליח להציג את החברה בצורה אטרקטיבית וטובה, צריך להבין את מהות החברה. בנוסף כדאי ללמוד על השירותים שהיא מספקת, המוצרים שהיא מייצרת ופיתוחים עתידיים שהיא מתכננת. יש לקחת בחשבון גם היכרות עם צוות ההנהלה והעובדים שלה, הטכנולוגיות בהן היא משתמשת ועוד. אנחנו צריכים להכיר את החברה כאילו אנחנו בעצמנו עובדים שם כבר לפחות 20 שנה. כאילו ההורים שלנו הקימו אותה.

לצורך כך אנחנו יוצאים לתחקיר מקיף אודות החברה. אנחנו חוקרים את העסק מכל צדדיו ועל כל מרכיביו.

שלב ראשון

תחקיר לסרט מתחיל באפסרסו

בשלב הראשון, מכינים אספרסו ופותחים גוגל. ברשת אנחנו מנסים לדלות כל פרט חשוב אודות החברה. בדרך כלל נתחיל באתר האינטרנט הרשמי של החברה. עוברים עמוד עמוד כדי להכניס את עצמנו לחוויה של לקוח שנפגש פעם ראשונה עם החברה. נעבור על עמוד המוצרים או השירותים, נצפה בתמונות ובסרטונים ישנים אם קיימים, ניכנס ללשונית ״אודות״ כדי ללמוד קצת על ההיסטוריה של החברה ועל האנשים העובדים בה, נתרשם מהמיתוג, מהעיצוב ומאופן ההצגה של האלמנטים באתר. נעבור על סרטונים מהעבר, ניכנס לעומקם של פרויקטים שנעשו ונלמד את החברה מזווית של לקוח פוטנציאלי. יש המון אינפורמציה חשובה שמסתתרת לעיתים באתר האינטרנט שלא נקבל גם אם נשב לפגישה של שלוש שעות עם כל המנהלים הבכירים שלה.

צר, סקירה כללית של החברה, או מבט אל מאחורי הקלעים של העסק, לווידאו יש את הכוח ללכוד את תשומת הלב של הקהל ולהחזיק אותה למשך תקופה ממושכת. זה חשוב במיוחד בעולם שבו אנשים מופגזים בתוכן על בסיס יומי ובעלי טווח קשב קצר.

שלב שני

המתחרים העיסקיים שלך

בשלב השני, לאחר שעברנו בצורה יסודית על אתר החברה, אנחנו עוברים לחקור את המתחרים. על מנת ליצור סרט אפקטיבי שידגיש את הבידול של החברה על פני מתחריה, חשוב מאוד להכיר את מתחריה היטב. צריך לדעת בדיוק מי הם, היכן הם נמצאים – גם פיזית וגם טכנולוגית, מה נפח העבודה שלהן, כמה עובדים יש להן, אילו מוצרים או שירותים הן מציעות, מה החוזקות שלהם, מה הבידול שלהן ועוד נגזרות כאלו ואחרות. על שאלות אלו אנו עונים באמצעות בדיקה ברשת האינטרנט, מעבר על ערוצי המדיה החברתית, צפייה בסרטונים וקריאה מעמיקה בפרויקטים השונים אותן הובילו או בהן היו מעורבות חברות אלו. במקרים בהם אנו ניתקלים בקושי באיתור חומרים בעלי ערך אודות החברה, אנחנו נרחיק לכת עד כדי בדיקה ישירה מול החברות עצמן. עד כדי כך אנו רואים בכך דבר חשוב והכרחי – ללמוד ולהבין מה טוב עבור הלקוח שלנו.

שלב שלישי

רגע לפני הפקת הסרט

לאחר שאספנו מספיק צידה וחומר גלם מגיע השלב השלישי בתחקיר שלנו. בשלב זה, אנחנו קובעים פגישה עם הגורמים הרלוונטיים מטעם החברה. אנחנו אמנם באים עם ידע מוקדם, אך כשמדברים פנים מול פנים תמיד עולים דברים נוספים עליהם לא ניתן לקרוא, ואשר אותם אי אפשר לחקור.

שואלים אותם שאלות רבות ומגוונות על מנת להבין לאורך ולרוחב את פעילותה של החברה. שאלות כגון: מה השירות או המוצר אותו החברה מספקת? מה מייחד את החברה על פני המתחרים שלה בשוק? מי קהל היעד של הסרט? כמה עובדים היא מעסיקה? מיהם הלקוחות שלה? כמה זמן היא קיימת? ועוד ועוד שאלות שצריכות לתת לנו את התמונה הכללית והשלמה של מהות החברה עבור עצמה ועבור לקוחותיה.

מה עושים עם זה?

דברים שרואים מכאן

בחינה מדוקדקת של מטרות החברה והיעדים שלה הכרחית ליצירת סרט אפקטיבי ומשמעותי. ואנחנו לא מדברים כאן רק על חזון החברה הכללי והידוע, אלא על מגמות אמיתיות ולעיתים קרובות נסתרות שמניעות את החברה מבפנים. ישנם מקרים בהם אתה מזהה מגמה מסויימת שמתחילה להתרחש בחברה, ואתה יכול להשתמש בה כגורם מניף לסרט.

למשל אם בחברה מסויימת ישנה מחלקה שבכל חודש העובדים שלה תורמים מזמנם הפנוי ויושבים עם ילדים מהפריפריות לשיעורים פרטיים. מעשה יפה ואנושי, שלפעמים למנכ״ל או אפילו למנהל החטיבה אין מושג כלל שהוא מתרחש. לכאורה, לדבר כזה אין מקום בסרט תדמית. אבל, אם ניתן לשלב אינפורמציה בגוף התסריט כחלק אינטגרלי ממנו, הוא יכול לתרום משמעותית למיצוב החברה  מבחינה פילנתרופית, הערכת פועלה מצד הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים, ולעיתים קרובות גם להעדפתה על פני מתחרים שלא חשפו מידע שולי כביכול אודות החברה.

עוד נוסיף, שכל שאלה שאנחנו מציגים בפני הלקוח במהלך פגישת התחקיר לסרט התדמית העסקי, יוצרת אווירה של עשייה בחדר. המנהלים מעלים סיפורי הצלחה מגוונים, נזכרים בפרויקטים שלקחו בהם חלק לאורך השנים, מתדיינים ביניהם על דיוקם של נתונים, ולמעשה נוצר שיח עסקי בריא, שכל מה שנותר לנו הוא לשבת, להקשיב היטב ולקחת איתנו רשימות עמוסות בנושאים חשובים אותם נוכל לצקת לתוך הסרט. כמו כן, כל שאלה כזו, מובילה לאשכול שאלות נוסף הממשיך ומסתעף עד שיורדים לרזולוציה המלאה ומבינים את מכלול הנתונים של החברה.

ברוכים הבאים לעידן חדש

העידן הפרה-קריאייטיבי

ש לציין שבחברות רבות אנו גם רואים בשלב זה חלק חשוב משלב הקריאייטיב. היות ובשלב זה אנחנו יושבים עם המנהלים המובילים בחברה, אנחנו מנצלים הזדמנות זו על מנת לאפשר להם להביא רעיונות מקוריים ולהציע כיוונים מעניינים בנוגע לסרט עצמו. אמנם אנחנו בסופו של דבר נשב על החלק הקריאייטיבי, נעבד אותו לכדי מסמך קולנועי וניצור את התסריט, אך לאחר שנים רבות של ניסיון, מצאנו שלעיתים הרעיון האפקטיבי ביותר יכול לבוא דווקא מהלקוח עצמו. אף אחד לא יודע מה טוב לסרט שלו יותר מהלקוח עצמו. זהו אינו שלב הכרחי ויש חברות רבות שיעדיפו את הראש השקט ויפקידו את כל האחריות הקריאייטיבית בידיים שלנו. עם זאת, ללקוחות שרוצים להיות יותר מעורבים אנחנו נותנים את האפשרות הזו, ולפעמים יוצאים משם דברים ממש טובים.

וזה בדיוק מה שמוביל אותנו לשלב הכיפי הבא.

הפקה עם ויז׳ן

בויז׳ן, אנחנו מתמחים בהפקת סרטים המיועדים לתת מענה לכל צרכי מחלקות השיווק בארגון. בין אם מדובר בסרטי תדמית, סרט הדרכה, סרטים שיווקיים ואף סרטי פנאי לרווחת העובדים. יצרנו כבר מאות סרטים מסוגים שונים ויחד נלווה אתכם לאורך כל שלבי ההפקה עד שתקבלו את הסרט המושלם עבור הויז׳ן שלכם.

צרו קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן