תסריט (או: שקט, כותבים פה!)

השראה לכתיבת תסריט

לאחר שבחרנו את הקונספט המנצח, צוות ויז׳ן יוצא לכתוב תסריט לסרט תדמית.

אנחנו לוקחים את כל המידע שאספנו בשלב התחקיר, ומעבדים אותו לכדי תסריט בהתאם לרוח הקונספט. עבודה על תסריט דורשת זמן רב וירידה לפרטים קטנים. בשונה משלב הקונספט, כאן דרוש הרבה מעבר למעוף ויצירתיות. היות ואנחנו נמצאים בעולם העסקי, לא די בכך שנעשה סרט שיהיה מרתק ומרהיב. צריך לוודא שכל האינפורמציה שאנחנו מעוניינים להעביר ללקוחות שלנו תופיע שם. בנוסף, שתיאמר בצורה ברורה ותשתלב בצורה מושלמת עם הקונספט שבחרנו. יש להקפיד שיוצגו החוזקות של החברה בצורה משכנעת ואמינה. אך מצד שני להשתדל להגיש אותן באופן אובייקטיבי ולא מוטה עד כמה שניתן.

אז איך יוצרים את זה?

על מנת ליצור תסריט לסרט תדמית אפקטיבי, יש לדייק מראש את קהל היעד והאופי שלו. זו משימה לא פשוטה כלל היות וקהל היעד יכול להיות מורכב ממגוון רחב מאוד של אנשים באוכלוסיה. קשה מאוד לדבר לאנשים שמגיעים מרקעים שונים, גילאים שונים ומנטליות שונה.

אבל רגע לפני שנצלול אל דמותו המרתקת של התסריט, בואו נדגיש רגע את מהותו של סרט התדמית, למה הוא לא פרסומת, ונכיר עוד מושג חשוב בעולם הוידאו העסקי.

תסריט סרט תדמית, פרסומת ומה שביניהם

מה עלול להזיק לסרט התדמית?

סרט תדמית אינו פרסומת. המטרה של סרט תדמית היא להעביר את מכלול הדברים שהחברה עוסקת בהם. בעצם להציג את החברה בצורה הטובה ביותר מול קהל היעד שלה על מנת לעשות עליהם רושם חיובי. מטרתו של סרט התדמית אם כן, אינה לקדם מכירות של מוצר או של שירות מסויים. לצורך העניין. חברת פארמה גדולה וידועה שבין היתר מייצרת גם תרופה מוכרת, מתקדמת ופורצת דרך, לא תדבר בסרט התדמית רק על התרופה הזו.

דגשים חשובים בנוגע לתסריט לסרט תדמית

ללא ספק יושם דגש בסרט התדמית על אותה תרופה מצילה חיים ותורמת לרווחתם של חולים רבים ברחבי העולם, אך זה לא יהיה נושא הסרט.  הגאווה במוצר ספציפי, גדולה ככל שתהיה, לא תודגש באופן כזה בסרט התדמית. הדגשת יתר של מוצר ספציפי בסרט תדמית, עלול ליצור אצל הצופה את האפקט ההפוך ממה שאנחנו מעוניינים. הוא עלול להגיד לעצמו: ״אה, אוקי, אז הם מייצרים את התרופה הזו – נהדר! כנראה שזה הדבר היחיד שהם יודעים לעשות״. זו תגובה שאנחנו מנסים להימנע ממנה ככל הניתן.

על מה חשוב לדבר בסרט התדמית?

אם לחזור לדוגמא של חברת הפארמה, הרי שככל הנראה ישנו מנעד רחב של פעילות בחברה. אנחנו מעוניינים להנכיח את הדברים שהחברה עושה.

הסרט ידבר על ההיסטוריה של החברה כדי להראות את הוותק שלה ולטעת בקהל תחושת אמינות. הוא ידבר על מגוון המוצרים בתחום הייצור כגון חיסונים, כדורים ועוד כדי להראות את גודלה והפריסה שלה ברחבי העולם. הסרט יכול לדבר על טכנולוגיות שהחברה משתמשת בהן על מנת לייצר את התרופות. פסי ייצור ״ללא מגע יד אדם״ למשל,  הם טכנולוגיה שמראה על עוצמה וגודל וגם מדגישה את ההקפדה על דיוק בייצור ועל היגיינה וניקיון. ישנה חשיבות בחברה מסוג זה לדבר על מחלקת מחקר ופיתוח למשל. מחלקה זו, המובילה תהליכים שונים שעתידים לחולל שינויים בעולם הפארמה, יכולה לגרום לצופה להבין שמדובר בחברה עם משאבים רציניים שחושבת קדימה ומנסה כל הזמן להתייעל לטובת ציבור הלקוחות שלה.

רגע, אז מה זו פרסומת בעצם?

על פי רוב, פרסומת לוקחת מוצר או שירות ומקדמת אך ורק אותו. אין כל צורך לשוות לפרסומת אווירה אובייקטיבית ומתבוננת כי אם להיפך – לקדם בצורה חד משמעית את מה שרוצים לקדם.

נישאר עם חברת הפארמה שלנו, שכאמור עושה עוד מיליון דברים אחרים. אך הפעם בפרסומת הם רוצים לקדם תרופה שהם מרגישים שלא נמכרת בצורה שהיא אמורה להימכר. זה יכול לנבוע מחוסר היכרות של קהל הרופאים או החולים לתרופה או משיווק לא נכון או לא מדוייק.

הפרסומת תבוא ותציג את המוצר בצורה המשכנעת ביותר האפשרית ותנסה להניע את הנזקקים לה לרצות אותה וכמה שיותר מהר. אנחנו כמובן מדברים פה על מצב  של WIN-WIN כיוון שאין כאן שום רצון להסתיר את העובדה שהחברה מרוויחה כסף ממכירות המוצר. עם זאת, העובדה שהתרופה יכולה לשפר את איכות חייהם של מטופלים רבים. ובנוסף לסייע לרופאים לעשות את עבודתם בצורה הטובה ביותר, גורמת לכך שכולם למעשה מנצחים.

בקיצור, פרסומת תתייחס למוצר או לשירות ספציפי ו״תרים״ לו עד כמה שניתן מבלי להתמקד בגודלה או עוצמתה של החברה, או להתעכב על הטכנולוגיות בהן היא משתמשת.

אם ככה, אז מה זה סרטון מוצר?

אנחנו שמחים ששאלתם כי זהו מושג שעולה פעמים רבות כאשר חברות פונות אלינו לצורך הפקת סרט תדמית.

סרטון מוצר, אם תרצו, הוא כמו הבן האבוד של אמא פרסומת ואבא תדמית.

כשאנחנו מדברים על סרטון מוצר אנחנו בעצם מתכוונים שהוא לא ממש מיועד לפרסום מוצר כלשהו, אלא יותר להצגה אובייקטיבית מבלי לתת דגש על שיווקו ומבלי ליצור אצל הצופה את הצורך לנקוט בפעולה. המטרה כאן היא לגרום ללקוח להיות מודע למוצר ולהעריך אותו. דבר זה יכול ליצור ״באז״ שבשלבים מאוחרים יכול להיות מתורגם לעליה במכירות.

מצד שני סרטון מוצר שכזה גם לא מיועד להציג את התדמית של החברה, כמו שאמרנו קודם, אנחנו לא מעוניינים ליצור רושם שהחברה עושה רק מוצר אחד או מספקת שירות אחד עבור לקוחותיה.

התסריט - קווים לדמותו

איך נראה תסריט?

על מנת להקל על הלקוחות שלנו התסריט נכתב בצורת טבלת רואים/שומעים. בשונה מקולנוע או טלויזיה, שם התסריטים כתובים עם טקסט בלבד, כיוון שמי שמטפלים בו הם אנשי מקצוע מהתחום שכבר יודעים לקרוא תסריט כזה ויכולים בקלות להבין למה כותב התסריט התכוון. בתעשיית הקולנוע והטלויזיה גם  יש אפשרות לבמאים לקחת תסריט קיים ולתת לו פרשנות משלהם.

בעולם סרטי התדמית לעומת זאת, הדבר עובד קצת אחרת. כשאנחנו כותבים את התסריט אנחנו לא מעוניינים להשאיר מקום לפרשנות אישית שעלולה לבוא לידי ביטוי בהחמצת המטרה שהגדרנו מראש עם הלקוח. בנוסף, כאמור, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהלקוחות שלנו אינם יודעים כיצד לקרוא תסריט, ואין להם את הכלים לדמיין את מהלכו של הסרט בהתבסס על טקסטים יבשים.

שומעים? רואים? זה תסריט לסרט תדמית

מהי הטבלה הזו בעצם? אנחנו נעזרים בטבלת רואים/שומעים כדי להציג את התסריט לסרט תדמית בצורה הפשוטה והקלה ביותר לקריאה והבנה. טבלה זו מורכבת משתי עמודות כשלפעמים אנחנו מוסיפים גם עמודה נוספת עם תמונות להמחשה כדי לסייע עוד קצת ללקוח לדמיין את מהלך הסרט. כאן כבר יפורט מהלך הסרט באופן מלא. הוא יכיל את הטקסטים שייאמרו והאופן בו הם יוצגו, אילו סצנות יצולמו והיכן, מי האנשים שייקחו חלק בצילומים ועוד.

ויז׳ן לא ישחררו עד שיעלו עם קונספט מושלם שיישב בול על צרכי הלקוח וישרת אותו בצורה הטובה ביותר.

מי נמצא בפרטים הקטנים?

חשוב לרדת לפרטים הקטנים. לדייק כל מילה, לוודא שהתוכן יענה על המטרה הראשית שהוגדרה עבור הסרט, להעביר את הקצב של הסרט, להחליט מה יהיה סגנון פס הקול של הסרט, באיזו שפה ויזואלית נשתמש, להבין את מהלך כל סצנה וסצנה ולצפות מראש אתגרים ובעיות שעלולים לצוץ במהלך ההפקה.

שלב זה דורש תשומת לב רבה וריכוז גבוה כיוון שאנו רוצים לצאת להפקה בראש שקט ולב שלם ולדעת שאנחנו באים ערוכים ומסונכרנים להפקה. כאן, כיאה למילים הכתובות, חלופת מיילים מחליפה את הפגישות הפיזיות. כותבים הכל כדי שהכל יהיה בהיר ומהודק. כמובן שניתן לקיים גם שיחות טלפון להבהרה בעת הצורך.

ויז׳ן לא ישחררו עד שיעלו עם קונספט מושלם שיישב בול על צרכי הלקוח וישרת אותו בצורה הטובה ביותר.

צרו קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן